Λύκειο στα πρότυπα του μνημονίου
Πριν λίγες μέρες η υπουργός παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, ανακοίνωσε τις ριζικές αλλαγές που πρόκειται να γίνουν στο λύκειο. Καθώς διάβαζα τις προτάσεις του υπουργείου για το νέο λύκειο για ένα μόνο πράγμα χάρηκα: Που πρόλαβα να μπω στην ανώτατη εκπαίδευση με το υπάρχων σύστημα εισαγωγής. Μη αποτελεσματικό μεν, καλύτερο δε από αυτό που έρχεται να το αντικαταστήσει.
Και αν πιστεύετε ότι κακώς κρίνω προτού δω τα αποτελέσματα ρίξτε μια ματιά στις σχετικές δηλώσεις της υπουργού και θα με καταλάβετε. Στόχος είναι, όπως ανέφερε να γίνει το λύκειο αυτόνομη μονάδα εκπαίδευσης των νέων και στη συνέχεια να καθιερωθεί ένα νέο σύστημα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, από το 2014. Το λύκειο, λοιπόν, δεν θα πάψει να είναι προθάλαμος για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση και σίγουρα δεν θα μπορέσει γίνει αυτόνομη μονάδα εκπαίδευσης. Αυτός ο στόχος είναι ανέφικτος από την στιγμή που θα εξακολουθούν να υπάρχουν πανελλαδικές εξετάσεις -και μάλιστα με το νέο σύστημα χωρίς συγκεκριμένη ύλη- που θα εισάγουν τους νέους στα πανεπιστήμια.
Οι κατευθύνσεις θα συνεχίσουν να ισχύουν εξειδικεύοντας τους νέους με αποτέλεσμα να απαξιώνονται τα μαθήματα γενικών γνώσεων. Και όσο αναφορά στο θέμα των φροντιστηρίων το νέο λύκειο δεν πρόκειται να βοηθήσει στην κατάργησή τους. Μπορεί να αυξάνονται οι σχολικές ώρες με παράλληλη μείωση των μαθημάτων, αλλά οι γονείς θα συνεχίσουν να πληρώνουν χρυσά τα φροντιστήρια. Και αυτό λόγω των νέων μαθημάτων που θα εισαχθούν όπως η ερευνητική εργασία αλλά και επειδή όπως είπε η κα. Υποργός, θα προσμετράται η βαθμολογία και των τριών τάξεων για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια γεγονός που θα ενισχύσει το φαινόμενο της βαθμοθηρίας.
Δηλαδή ουδεμία ουσιαστική αναβάθμιση. Η κυβέρνηση για άλλη μία φορά κάνει αλλαγές στην παιδεία με σκοπό να εξυπηρετήσει δικά της συμφέροντα. Και τι εννοώ; Μετά τις περικοπές μισθών, συντάξεων…, που έγιναν δήθεν αναγκαστικά λόγω μνημονίου σειρά έχει η παιδεία. Το νέο σύστημα προβλέπει ενοποίηση μαθημάτων. Τι σημαίνει αυτό; Ένας καθηγητής θα έχει την δυνατότητα να παραδίδει μαθήματα περισσότερα του ενός. Έτσι μυστικά και ύπουλα η μείωση του διδακτικού προσωπικού που απασχολείται και η συγχωνεύσεις που επιδίωκε η κυβέρνηση θα επιτευχθούν.
Η παιδεία λοιπόν ολοένα και υποβαθμίζεται, και το υπουργείο παιδείας το μόνο που καταφέρνει είναι να οδηγεί τους μαθητές στην εξειδίκευση. Μία εξειδίκευση που το μόνο που έχει να χαρίσει είναι πιστοποιητικά που δεν βρίσκουν πουθενά εφαρμογή και οδηγεί στην ενίσχυση του εργατικού δυναμικού της χώρας.
Όμως αυτό που πρέπει να καταλάβει η κυβέρνηση είναι ότι αυτό που μας λείπει δεν είναι η εξειδίκευση για την κατανομή εργασία ούτε η ανέφικτη δια βίου μάθηση, αλλά η καινοτομία. Το λύκειο πρέπει να ανεξαρτητοποιηθεί από την ανώτατη εκπαίδευση και να παρέχει σφαιρικές γνώσεις στους νέους, σωστές βάσεις και τον κατάλληλο προσανατολισμό, έτσι ώστε να ακολουθήσουν και να πετύχουν αυτό που θέλουν και όχι να μπουν σε μια σχολή γιατί κάπου πρέπει να μπουν. Μόνο μ αυτόν τον τρόπο θα επιτευχθεί η ανάπτυξη της χώρας και της παραγωγής της και παράλληλα η ολοκλήρωση του ατόμου μέσα στην κοινωνία.
Μυρίσκος Άρης
Αφήστε το σχόλιό σας
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια...
Μόλις ελεγχθεί από το διαχειριστή θα δημοσιευτεί.